Альтернативні інвестиції - як заробити гроші на раритетних речах (18+)

Одним з найпопулярніших питань на сайтах українських IT-шників є обговорення можливих варіантів інвестицій. Окрім типового придбання чергової нерухомості під здачу під Києвом чи купівля валюти на всяк випадок, загалом варіантів в Україні небагато. Тим часом в Європі...

Громада Обервольфах (земля Баден-Вюртемберг, Німеччина) купила ділянку землі зі старим домом та різними господарчими будівлями. Власник помер і місцева влада залюбки викупила ділянку. Яке ж було здивування місцевих комунальників, коли при розборі старого сараю з дровами було знайдено Citroën 2CV червоного кольору, 1990-го року випуску... Машина, незважаючи на вік, знаходиться в чудовому стані, на тахометрі раритетного француза значились всього 14 км – відстань від ферми до найближчого продавця Citroën. Сидіння машини все ще були в заводському целофані, а роки проведені в сухому амбарі, поміж щільних рядів деревини зберегли Citroën в ідеальному стані (фото Fridolin Bonath та MotorTalk).

Foto: Fridolin Bonath та MotorTalk

Влада Обервольфаха, яка несподівано стала власником олдтаймера, виставила на продаж раритетну модель. На відкритих торгах машини купив син власника місцевого автосалону, який є палким фаном французьких автівок. За 30-річний Citroën йому довелось віддати 24500 євро – непогана ціна навіть для нових моделей класом вище французької малолітражки.

Citroën 2CV – культовий французький автомобіль, який випускався з 1948-го та фактично зробив французів "мобільною" країною. Модель розробляли ще у 30-ті роки (і це помітно), але повноцінне виробництво розпочалось вже після війни. Загалом було випущено близько 5,1 млн екземплярів, завдяки своїй доступності модель по ліцензії випускалась у Бельгії, Великобританії, Аргентині (1960-1982), Уругваї, Чілі, Іспанії та Югославії. Останні Citroën-и цієї моделі зійшли з конвеєра на заводі в Португалії влітку 1990-го року. Фактично машина декілька разів пережила свій час.

Машину з любов'ю називали або "качкою" (ugly duckling), або "deux chevaux" (з фран. „дві лошаді", дослівно укр. "де-шево"). Радянський телеглядач міг побачити цю модель в численних французьких комедіях 50-70-х років (Луї де Фюнесом і Ко), які радянська влада іноді купляла для прокату на внутрішньому ринку.

Перші пробні 250 екземплярів були вироблені ще у 1939-му році та ця модель повинна була стати хітом Паризького автосалону 1939-го року у жовтні, але у вересні почалась Друга світова війна, тому презентацію моделі довелось відкласти на довгі роки.

"Дві лошаді" це не фактичний показник потужності двигуна, а назва податкового класу машини. Вже перша модель мала 9 к.с. та розвивала швидкість до 60 км/г. Згодом двигун доробили й вже останні 0,6-літрові моделі мали двигун потужністю у 28 к.с., що розганяв 600-кілограмову машину до 100 км/г за 35 секунд.

Друга молодість Citroën 2CV припала на 70-ті роки, коли у світі вирувала енергетична криза та економні моделі користались великим попитом. Згодом дешевий автомобіль став культовим для молодих французів, як свого часу VW Käfer або Golf для німців чи Ford Modell T для американців.

Ця модель була куплена в останній рік виробництва. Ціни на цю модель у 1990-му році складали 9990 дойчмарок – за офіційним курсом перерахунку це 5107 євро. А через 27 років за неї вже зторгували 24500 євро – фактично, колишній власник цієї машини поклав свої гроші на довгий депозит і заробляв 6% річних. Можливо ціна продажу була б ще більшою, якби ця історія набула загальнонімецького розголосу.

Загалом інвестиції в олдтаймери доволі популярні серед європейських багатіїв. Ось тільки здебільшого мова йде про дорогі спортивні моделі, кабріолети чи поважні седани. Там ціни спокійно перевалюють за  сотні тисяч євро. Але також все залежить від стану машини. Загалом тут треба дуже прискіпливо придивлятись до кожної деталі, щоб не купити новозроблений олдтаймер за шалені гроші. Німецька спілка автомобільної індустрії навіть прораховує окремий індекс олдтаймерів – кожного року старі машини в середньому додають в ціні 4-5% і є, хоча і альтернативним, але цілком прогнозованим методом інвестицій.

Якщо повернутись до теми українського IT, то треба згадати, що на зараз дуже активно торгуються перші моделі комп'ютерів 70-80-х років. Це зараз старий ноутбук з 90-х виглядає скоріше купою брухту з пластмаси та заліза. Але вже за якихось 20-30 років справних моделей практично не залишиться на ринку. Якщо у вас зараз є зайві декілька сотень євро, то при виході чергової нової моделі iPhone можна спокійно проінвестувати у (перед)останню модель. Потім варто забути про смартфон на якихось 20-30-40 років. Фанати "айфонів" чи адепти "андроїда" через декілька десятиліть залюбки викладуть будь-які гроші за нерозпаковану іграшку з далеких 201Х років :)

Це також може бути для Вас цікавим

Кінець легенди - організатори вирішили більше не проводити CeBIT

Найвідоміша виставка цифрових інформаційних технологій в Німеччині CeBIT несподівано завершила своє існування – кількість відвідувачів цього року та замовлення на участь у виставці наступного року змусили організаторів відмовитись від проведення виставки.

RoadAds - реклама для далекобійників у онлайн режимі

"Це ж настільки логічно, чому цього не було раніше!" – коли ідея стартапу гарна, то не має сенсу особливо її роз'яснювати чи проводити замудрі пітчі для інвесторів. Німецький стартап RoadAds з цієї серії.

Німеччина бореться за якісний Інтернет в стилі гри Pokemon Go

Уряд Німеччини вже давно занепокоєний поганою якістю мобільного Інтернету по всій країні, тому було вирішено боротись з поганим покриттям у новомодний спосіб – для документації "білих плям" без Інтернету було створено спеціальний мобільний додаток.

Блог про європейське IT

IT-UA-DE - блог про європейську IT-галузь знаходиться в тестовій фазі. Якщо у Вас виникли якісь питання по текстах чи пропозиції, то Ви можете написати авторам.


© 2018 ITUADE - новини та аналітика про європейську IT-галузь, вихід українських фірм на ринок ЄС