Берлін - столиця німецьких стартапів

В рамках конференції TOA (Tech Open Air) було презентовано результати першого дослідження Berlin Startup Monitor. Берлін залишається столицею німецьких стартапів та притягує в регіон нові фірми та підприємців.

За повідомленням Gründerszene, 42% всіх робочих місць серед стартапів Німеччини знаходяться в Берліні, це при тому, що в місті фізично зареєстровані тільки 17% стартапів. Половина фірм працюють в галузі Software as a Service, IT, фінтех або E-Commerce.

Середній вік молодого засновника 35,2 роки, він чоловік та навчався на економіста. Всього 16% засновників – жінки, але навіть цей показник один з найвищих по Німеччині. Більше ніж кожен другий засновник вже до цього мав досвід створення фірми.

Фото: © A.Savin, Wikimedia Commons

В середньому в берлінському стартапі працює 27 робітників – це практично вдвічі більше ніж середній показник по країні (11 робітників). В Україні це вже б вважалась фірмою середнього розміру. Практично половина робітників в компаніях іноземці.

Цікаво, що більше половини компаній (54%) вже отримали інвестицій на суму більшу за мільйон євро – мабуть, відносно легким виходом на венчурний капітал і можна пояснити велику кількість робітників вже на старті. В середньому по Німеччині цей показник "скромніше" – всього 25% компаній вже отримали свій перший мільйон інвестицій.

Однак є і проблеми – 60% засновників відмічають, що для зростання і розвитку у них мало можливості знайти робітників в Німеччині. Це також пояснює тренд, коли до Берліна їдуть ІТ-спеціалісти зі Східної Європи.

Також популярність міста серед айтішників відчувають на собі прості берлінці – в останні роки навіть в віддалених районах Берліна починає зростати ціна на нерухомість, а колись малоцікаві об'єкти в центрі перетворюються на пафосні офіси місцевих айті-компаній. На початку року стало відомо, що місцевий гігант онлайн-рітейлу Zalando (6000 робочих місць тільки в Берліні) планує збудувати новий офісний комплекс на 42 тисячі квадратних метрів, загальною вартістю у 196 млн євро.

В останні роки Берлін якраз приваблював молоді фірми своєю відносною доступністю. Але поступово місто виходить на ціновий рівень Мюнхена, Франкфурта та Гамбурга. Отже, за декілька років відкриття нової фірми в Берліні та пошук персоналу стануть ще складнішими.

 

Фото: © A.Savin, Wikimedia Commons

Це також може бути для Вас цікавим

«ЩОДЕННИК КАПІТАЛІСТА»: T-Aktie: народна акція для німців від Deutsche Telekom

25 років тому була приватизована німецька комунікаційна компанія Deutsche Telekom, акції якої тримали мільйони німецьких інвесторів. У найкращі часи ціна на акцію перевищувала 100 євро, але з часом обвалилась ледь не до 7 євро.

DAX – основний біржовий індекс Німеччини

Ранок фінансових аналітиків починається не з кави, а з перегляду численних біржових індексів зі всього світу: Dow Jones 30, NASDAQ 100, S&P500, Nikkei 225, Russell 2000, FTSE100, CAC40, EuroSTOXX50 та звичайно німецький біржовий індекс DAX40.

«ЩОДЕННИК КАПІТАЛІСТА»: HelloFresh – харчовий гігант, народжений корона-вірусом

Kochbox або "їжа з коробки" – це концепт, завдяки якому німецька компанія HelloFresh увійшла до найбільших компаній на німецькій біржі (DAX40). Під час пандемії послугами компанії почали користуватись мільйони людей по всьому світу. На відміну від інших foodtech-стартапів німці з HelloFresh стали прибутковими.

Блог про європейське IT

IT-UA-DE - блог про європейську IT-галузь знаходиться в тестовій фазі. Якщо у Вас виникли якісь питання по текстах чи пропозиції, то Ви можете написати авторам.


© 2018 ITUADE - новини та аналітика про європейську IT-галузь, вихід українських фірм на ринок ЄС