Celonis - як студентський проект виріс у світову корпорацію

Іноді здається, що найбільші технологічні компанії були засновані в Америці в 70-90-х чи принаймні під час хвилі доткомів. Однак в Європі теж є чим похвалитись – мюнхенський проект Celonis належить до покоління молодих hidden champions, які поступово роблять собі ім'я по всьому світу.

Компанія Celonis займається аналізом та візуалізацією бізнес-процесів. Компанія за короткий строк стала провідним постачальником рішень на ринку process and data mining. Влітку компанія була оцінена у 1 млрд доларів – таким чином молода німецька фірма стала одним з небагатьох європейських "унікорнів" (окрім них це ще Zalando und HelloFresh). Наразі у штаті компанії понад 400 спеціалістів, які працюють в офісах фірми в Німеччині, Голландії, Великобританії та США. Більшість клієнтів компанії знаходиться у США, але витоки компанія бере зі студентського проекту в одному з німецьких університетів.

Celonis – як все починалось

У 2011-му році троє студентів Технічного Університету Мюнхена (TU München) працювали над студентським проектом, який повинен був аналізувати велику кількість даних. В рамках проекту Academy Consult студенти та фірми можуть знайти один одного та спробувати реалізувати спільний проект. Так баварська державна телерадіокомпанія Bayerischer Rundfunk (BR) захотіла проаналізувати внутрішні IT-системи та вийшла на групу студентів, що погодились реалізувати цей проект.

"Під час роботи над проектом у нас на стіні було розвішено 300 плакатів з реальними робочими процесами в BR – і ось тут мене як перемкнуло"розповідає засновник компанії Александр Рінке. Так було створено фірму Celonis. Назву обрали на честь персонажа давньогрецької міфології, бога уособлення суперництва "Зелоса".

Окремо треба зазначити, що у компанії три засновники – дуже вдала кількість партнерів, яку часто радять мати для успішних проектів. Серед них один математик, один інформатик та один економічний кібернетик – чудова суміш технологій, бізнесу та науки, що дала поштовх народженню великої компанії.

Другим відомим клієнтом компанії став мюнхенський концерн Siemens, який тоді якраз звинувачували в хабарництві, тому по руху грошей на своїх рахунках вони хотіли знайти якісь аномалії.

Розвитку компанії допоміг центр підтримки молодих підприємців при ТУ Мюнхена та державна стипендіальна програма від EXIST. З 2012-го року компанія увійшла до SAP Startups Focus Programm та плідно прочала співпрацювати з цим концерном. Celonis аналізує дані з внутрішніх CRM та ERP систем компаній, SAP є провідним гравцем на цьому ринку. У 2015-му році SAP підписує з ними reseller-угоду, за якою модуль Celonis Process Mining продається як SAP-продукт.

Паралельно компанія взяла участь в програмі German Silicon Valley Accelerator (державна програма підтримки німецьких молодих компаній для допомоги по виходу на світові ринки) – так у Celonis з'явився перший офіс в Каліфорнії. До відомих клієнтів додаються Bayer та ABB.

Компанія розростається і на неї звертають увагу відомі інвестори – Accel та 83North, що у 2016-му році вкладають в компанію 27,5 млн доларів, а влітку 2018-го року загальний обсяг інвестицій досягає 50 млн доларів – саме після останнього етапу фінансування компанію було оцінено у 1 млрд доларів. Гроші підуть на подальшу експансію на ринок США, де планують відкрити ще три офіси, а загальна кількість співробітників зросте до 700. В пресі вже починають говорити про можливий вихід на біржу.

Чи можливий такий успіх в української компанії?

На ринку IT є можливість дуже швидко зростати. За сім років пройти шлях від студентського стартапу до унікорна найлегше зробити якраз на ринку інформаційних технологій. Саме тому тут так активно працюють інвестори.

Але є одне але. Це все ж історія німецького успіху. Компанії "пощастило народитись" в великому мегаполісі, де є провідний технічний університет – це зв'язки, контакти, паблісіті. Їм одразу "пощастило" вийти на великого місцевого клієнта (BR), а потім ще на одного (Siemens). Фактор крокової доступності до великих клієнтів, які можуть собі дозволити витрачати великі гроші, тут зіграв дуже важливу роль.

Далі компанія одразу активно виходить на американський ринок. А державні програми підтримки допомагають молодим компаніям показати себе клієнтам на дуже ранніх стадіях.

І не забуваємо про внутрішній ринок – дуже скоро про них дізнались всі в Німеччині, і на контакт вийшов вже концерн SAP. Далі йде успішна історія кооперації двох німецьких компаній на світових ринках.

Запорука успіху так чи інакше залежить від сили місцевого ринку. В Україні чомусь з посмішкою розказують про низький рівень ВВП на фоні забитих кафе та дорогих машин на вулиці, або про черги в Борисполі та модні айфони в маршрутці. Але по факту в Україні не так багато компаній рівня Siemens-а чи навіть Celonis-а. Якось так.

Це також може бути для Вас цікавим

В німецьких супермаркетах Netto можна розплатитись за допомогою PayPal

Тепер в німецьких супермаркетах можна розрахуватись за допомогою PayPal. Однак ринок мобільних розрахунків в останні роки дуже змінився, тому американський концерн можливо вже запізнився з цим рішенням.

Кінець легенди - організатори вирішили більше не проводити CeBIT

Найвідоміша виставка цифрових інформаційних технологій в Німеччині CeBIT несподівано завершила своє існування – кількість відвідувачів цього року та замовлення на участь у виставці наступного року змусили організаторів відмовитись від проведення виставки.

RoadAds - реклама для далекобійників у онлайн режимі

"Це ж настільки логічно, чому цього не було раніше!" – коли ідея стартапу гарна, то не має сенсу особливо її роз'яснювати чи проводити замудрі пітчі для інвесторів. Німецький стартап RoadAds з цієї серії.

Блог про європейське IT

IT-UA-DE - блог про європейську IT-галузь знаходиться в тестовій фазі. Якщо у Вас виникли якісь питання по текстах чи пропозиції, то Ви можете написати авторам.


© 2018 ITUADE - новини та аналітика про європейську IT-галузь, вихід українських фірм на ринок ЄС