Celonis - як студентський проект виріс у світову корпорацію

Іноді здається, що найбільші технологічні компанії були засновані в Америці в 70-90-х чи принаймні під час хвилі доткомів. Однак в Європі теж є чим похвалитись – мюнхенський проект Celonis належить до покоління молодих hidden champions, які поступово роблять собі ім'я по всьому світу.

Компанія Celonis займається аналізом та візуалізацією бізнес-процесів. Компанія за короткий строк стала провідним постачальником рішень на ринку process and data mining. Влітку компанія була оцінена у 1 млрд доларів – таким чином молода німецька фірма стала одним з небагатьох європейських "унікорнів" (окрім них це ще Zalando und HelloFresh). Наразі у штаті компанії понад 400 спеціалістів, які працюють в офісах фірми в Німеччині, Голландії, Великобританії та США. Більшість клієнтів компанії знаходиться у США, але витоки компанія бере зі студентського проекту в одному з німецьких університетів.

Celonis – як все починалось

У 2011-му році троє студентів Технічного Університету Мюнхена (TU München) працювали над студентським проектом, який повинен був аналізувати велику кількість даних. В рамках проекту Academy Consult студенти та фірми можуть знайти один одного та спробувати реалізувати спільний проект. Так баварська державна телерадіокомпанія Bayerischer Rundfunk (BR) захотіла проаналізувати внутрішні IT-системи та вийшла на групу студентів, що погодились реалізувати цей проект.

"Під час роботи над проектом у нас на стіні було розвішено 300 плакатів з реальними робочими процесами в BR – і ось тут мене як перемкнуло"розповідає засновник компанії Александр Рінке. Так було створено фірму Celonis. Назву обрали на честь персонажа давньогрецької міфології, бога уособлення суперництва "Зелоса".

Окремо треба зазначити, що у компанії три засновники – дуже вдала кількість партнерів, яку часто радять мати для успішних проектів. Серед них один математик, один інформатик та один економічний кібернетик – чудова суміш технологій, бізнесу та науки, що дала поштовх народженню великої компанії.

Другим відомим клієнтом компанії став мюнхенський концерн Siemens, який тоді якраз звинувачували в хабарництві, тому по руху грошей на своїх рахунках вони хотіли знайти якісь аномалії.

Розвитку компанії допоміг центр підтримки молодих підприємців при ТУ Мюнхена та державна стипендіальна програма від EXIST. З 2012-го року компанія увійшла до SAP Startups Focus Programm та плідно прочала співпрацювати з цим концерном. Celonis аналізує дані з внутрішніх CRM та ERP систем компаній, SAP є провідним гравцем на цьому ринку. У 2015-му році SAP підписує з ними reseller-угоду, за якою модуль Celonis Process Mining продається як SAP-продукт.

Паралельно компанія взяла участь в програмі German Silicon Valley Accelerator (державна програма підтримки німецьких молодих компаній для допомоги по виходу на світові ринки) – так у Celonis з'явився перший офіс в Каліфорнії. До відомих клієнтів додаються Bayer та ABB.

Компанія розростається і на неї звертають увагу відомі інвестори – Accel та 83North, що у 2016-му році вкладають в компанію 27,5 млн доларів, а влітку 2018-го року загальний обсяг інвестицій досягає 50 млн доларів – саме після останнього етапу фінансування компанію було оцінено у 1 млрд доларів. Гроші підуть на подальшу експансію на ринок США, де планують відкрити ще три офіси, а загальна кількість співробітників зросте до 700. В пресі вже починають говорити про можливий вихід на біржу.

Чи можливий такий успіх в української компанії?

На ринку IT є можливість дуже швидко зростати. За сім років пройти шлях від студентського стартапу до унікорна найлегше зробити якраз на ринку інформаційних технологій. Саме тому тут так активно працюють інвестори.

Але є одне але. Це все ж історія німецького успіху. Компанії "пощастило народитись" в великому мегаполісі, де є провідний технічний університет – це зв'язки, контакти, паблісіті. Їм одразу "пощастило" вийти на великого місцевого клієнта (BR), а потім ще на одного (Siemens). Фактор крокової доступності до великих клієнтів, які можуть собі дозволити витрачати великі гроші, тут зіграв дуже важливу роль.

Далі компанія одразу активно виходить на американський ринок. А державні програми підтримки допомагають молодим компаніям показати себе клієнтам на дуже ранніх стадіях.

І не забуваємо про внутрішній ринок – дуже скоро про них дізнались всі в Німеччині, і на контакт вийшов вже концерн SAP. Далі йде успішна історія кооперації двох німецьких компаній на світових ринках.

Запорука успіху так чи інакше залежить від сили місцевого ринку. В Україні чомусь з посмішкою розказують про низький рівень ВВП на фоні забитих кафе та дорогих машин на вулиці, або про черги в Борисполі та модні айфони в маршрутці. Але по факту в Україні не так багато компаній рівня Siemens-а чи навіть Celonis-а. Якось так.

Це також може бути для Вас цікавим

Німеччина бореться за якісний Інтернет в стилі гри Pokemon Go

Уряд Німеччини вже давно занепокоєний поганою якістю мобільного Інтернету по всій країні, тому було вирішено боротись з поганим покриттям у новомодний спосіб – для документації "білих плям" без Інтернету було створено спеціальний мобільний додаток.

Google Campus Berlin так і не відкрився – місцеві мешканці були проти

Google програв битву з місцевими активістами в Берліні та поки не буде відкривати у місті центр для стартапів. Цей крок може пригальмувати амбіції Берліна на неофіційний статус європейської столиці стартапів.

Flightright - приклад вдалого європейського legaltech-стартапу

Правові відносини – доволі складна для автоматизації тема, тому про неї багато пишуть, але насправді існує дуже мало вдалих прикладів legaltech-компаній. Проте є і винятки, яким вдалося автоматизувати обробку окремого виду юридичних позовів.

Блог про європейське IT

IT-UA-DE - блог про європейську IT-галузь знаходиться в тестовій фазі. Якщо у Вас виникли якісь питання по текстах чи пропозиції, то Ви можете написати авторам.


© 2018 ITUADE - новини та аналітика про європейську IT-галузь, вихід українських фірм на ринок ЄС