Emmy sharing - електричні ролери завойовують європейські міста

Нікого вже не здивує чергова carsharing-фірма, що пропонує спільно використовувати машини у місті. На ринок активно виходять навіть комунальні підприємства великих західних міст. На такому ринку молодим стартапам практично нема що робити, тому треба видумувати нові моделі.

Берлінський стартап Emmy sharing вирішили зробити ставку на "шерінг" міських мопедів чи ролерів з електричними двигунами. І дійсно, у великому місті навіть пересування на авто може проблематичним. Ви хотіли зекономити на купівлі машини, сплаті автомобільної страховки та володінні авто, тому обираєте carsharing. А на вулиці в час-пік ви, як і всі, стоїте у корках, дихаєте дизелем-бензином та шукаєте, де припаркувати НЕ свою машину, щоб нарешті позбутись її. Carsharing не вирішує проблеми розміру машини – здебільшого для пересування вистачає маленької малолітражки, але фірми обирають моделі на всяк випадок моделі побільше. То ж нащо брати в короткострокову оренду авто Golf-класу, якщо вам просто треба дістатись з точки А в точку Б, бажано швидше ніж це б було за допомогою громадського транспорту.

Тому логічним виглядає трансформація ідеї carsharing у roller sharing. Мопед чи ролер легко паркувати, він в межах міста буде пересуватись так само швидко/повільно, як і звичайне авто. З точки зору ціни перевага теж буде на боці мопеда – менший двигун, менші страхові виплати. Отже, якщо людина вміє їздити на мопеді, то нащо сідати за кермо авто? А тим більше брати його в короткострокову оренду?

Але треба зважити на ще один сучасний тренд, можливо місцями навіть хайп покоління хіпстерів – електромобілі. Якщо звичайний седан Mercedes-класу краще продається у вигляді електромобіля (Tesla), то замість "тріскотливого" мопеда краще буде продаватись напакований електронікою електричний мопед – така собі теж Tesla, але на двох колесах і доступна кожному. До речі, електро-мопеди практично безшумні. Далі в діло йде маркетинг та перемовини з провідними інвесторами.

Ідея компанії Emmy Sharing з'явилась на світ у 2014-му році та пройшла декілька європейських стартап-акселераторів (Open Innovation Slam, Climate KIC Accelerator).

В січні 2015-го на світ з'являється перший прототип, в березні вже тестують перші п'ять екземплярів, а влітку закривають питання фінансування з інвесторами. Це дозволяє компанії почати свою роботу в стартап-столиці Європи Берліні, маючи у своєму флоті 150 електро-ролерів eMio. (атмосферні фото з Інстаграму компанії)

У 2016-му компанія продовжує розвиватись, розбудовує зв'язки з Deutschen Bahn, стає партнером комунальних служб Штутгарта (а це столиця Mercedes).

В січні 2017-го компанія закриває ще один раунд фінансування і виходить на ринки інших німецьких міст – тепер вже під новою назвою Emmy червоні фірмові ролери компанії тепер доступні у Берліні, Штутгарті, Дюссельдорфі, Мюнхені та Гамбурзі.

На сьогодні флот фірми налічує 1100+ ролерів, які використовують близько 100 тисяч клієнтів. Постачальником електроенергії для ролерів виступає великий місцевий концерн Vattenfall – звичайно використовується тільки "зелена" енергетика :)

Кожен, хто має автомобільні права та досвід керування мопедом, реєструється в системі, завантажує апплікейшн та може брати в оренду найближчий червоний мопед Emmy. Ціна питання доволі помірна – 19 євроцентів за хвилину їзди. Цього вистачить, щоб за 10 хвилин дістатись практично до будь-якої точки великого міста і це буде не дорожче, ніж разове використання громадського транспорту у великому європейському місті. Ціна за ролер у режимі паркування складає 5 євроцентів. За 24 євро можна зарезервувати ролер на весь день (хм... а це вже не так зручно). 

Компанія поки використовує дві моделі ролерів – Torrot Muvi та Govecs Schwalbe (топова модель). Кожен ролер оснащений авто-шоломом (розміри M та XL). 1% заряду батареї вистачає приблизно на 1 км дороги. Мало хто долає в місті 100+ км, то ж цього вистачає з головою.

Отже, ідея carsharing продовжує модернізуватись, тому скоро і в українських містах теж з'являться фірми-клони з подібними ідеями.

Це також може бути для Вас цікавим

Кінець легенди - організатори вирішили більше не проводити CeBIT

Найвідоміша виставка цифрових інформаційних технологій в Німеччині CeBIT несподівано завершила своє існування – кількість відвідувачів цього року та замовлення на участь у виставці наступного року змусили організаторів відмовитись від проведення виставки.

RoadAds - реклама для далекобійників у онлайн режимі

"Це ж настільки логічно, чому цього не було раніше!" – коли ідея стартапу гарна, то не має сенсу особливо її роз'яснювати чи проводити замудрі пітчі для інвесторів. Німецький стартап RoadAds з цієї серії.

Німеччина бореться за якісний Інтернет в стилі гри Pokemon Go

Уряд Німеччини вже давно занепокоєний поганою якістю мобільного Інтернету по всій країні, тому було вирішено боротись з поганим покриттям у новомодний спосіб – для документації "білих плям" без Інтернету було створено спеціальний мобільний додаток.

Блог про європейське IT

IT-UA-DE - блог про європейську IT-галузь знаходиться в тестовій фазі. Якщо у Вас виникли якісь питання по текстах чи пропозиції, то Ви можете написати авторам.


© 2018 ITUADE - новини та аналітика про європейську IT-галузь, вихід українських фірм на ринок ЄС