Made in EU: європейські фірми єднають зусилля для виготовлення електробатарей

Одним з викликів автомобільної галузі останніх років став перехід деяких виробників на двигуни на альтернативному паливі. Трендсетером в цьому напрямку стала американська компанія Tesla, електричні седани якої захоплюють ринок.

Активна позиція американських виробників та загальний тренд свідомих європейських виборців, що активно голосують за "зелених" по всій Європі, спонукала європейські концерни також спробувати перевести свої моделі на електродвигуни. Практично всі виробники вже мають свою модель-відповідь Ілону Маску, проте поки вся галузь бореться з однією спільною проблемою. Сучасні електричні батареї ще й досі не в змозі забезпечити дальність ходу у порівняні з класичними бензиновими чи дизельними двигунами.

Виробляти електрокар можуть всі, але виробляти для нього дешеві місткі батареї поки не може ніхто. На цьому ринку виграє той, хто першим розробить модель батареї, якої вистачатиме на 600-800 кілометрів. Мова йде про патенти, наукові розробки та швидкість їх впровадження.

Європейські політики активно лобіюють створення загальноєвропейських проектів за прикладом Airbus. Європейські компанії активно кооперують один з одним, щоб не допустити вихід на ринок американців та азіатів.

Volkswagen анонсував створення консорціуму "European Battery Union" з дослідження та виробництва батарей для e-мобілів. До нього увійшли представники семи країн ЄС. VW повідомив про стратегічне партнерство зі шведським стартапом Northvolt.

Шведська компанія була заснована 2015-го року двома колишніми менеджерами Tesla, яких надихнув ринок електромобілів. Вони планують збудувати в Європі декілька великих фабрик з виробництва батарей для автомобілів. В компанію вже вкладає гроші шведський виробник вантажівок Scania.

VW і сам планує інвестувати у мега-фабрику батарей в Німеччині, але на допомогу повинен прийти уряд країни. Зараз VW разом з Northvolt планують отримати анонсовану Міністерством економіки державну підтримку в розмірі одного мільярда євро. В цьому тендері також планують взяти участь інші німецькі автовиробники.

Загалом тенденція зрозуміла: багаті країни зрозуміли тренд і намагаються зберегти за собою провідні позиції. Для цього буде використовуватись як прямий лобізм так і державні субвенції. У 1951-му році ЄС почався як Європейська спільнота з вугілля та сталі (European Coal and Steel Community, ECSC). Найсильніші країни об'єднались для захисту власних економічних інтересів. На жаль, поки не зрозуміло, яке місце в цьому проекті могла б відіграти Україна, проте вже зараз очевидно, що європейські інвестори активно шукають проекти, що пов'язані з енергозбереженням та батареями.

Це також може бути для Вас цікавим

#LikeABosch - як німецький концерн популяризує Internet of Things

Німецький концерн Bosch завдяки агресивному маркетингу популяризує свої рішення у сфері Internet of Things.

Фінтех-стартап Raisin купив німецький банк MHB-Bank

Практично кожен день з'являються новини, що той чи інший банк викупив долю в стартапі, але німецький фінтех-стартап Raisin зробив навпаки та купив собі банк-партнер.

Німецький онлайн-банк N26 було оцінено у 2,3 мільярда євро

Німецький фінтех-стартап N26 продовжує своє зростання – після чергового раунду інвестицій оцінка вартості банку зросла до 2,3 млрд євро. Агресивний маркетинг та вчасне фінансування роблять свою справу.

Блог про європейське IT

IT-UA-DE - блог про європейську IT-галузь знаходиться в тестовій фазі. Якщо у Вас виникли якісь питання по текстах чи пропозиції, то Ви можете написати авторам.


© 2018 ITUADE - новини та аналітика про європейську IT-галузь, вихід українських фірм на ринок ЄС