Made in EU: європейські фірми єднають зусилля для виготовлення електробатарей

Одним з викликів автомобільної галузі останніх років став перехід деяких виробників на двигуни на альтернативному паливі. Трендсетером в цьому напрямку стала американська компанія Tesla, електричні седани якої захоплюють ринок.

Активна позиція американських виробників та загальний тренд свідомих європейських виборців, що активно голосують за "зелених" по всій Європі, спонукала європейські концерни також спробувати перевести свої моделі на електродвигуни. Практично всі виробники вже мають свою модель-відповідь Ілону Маску, проте поки вся галузь бореться з однією спільною проблемою. Сучасні електричні батареї ще й досі не в змозі забезпечити дальність ходу у порівняні з класичними бензиновими чи дизельними двигунами.

Виробляти електрокар можуть всі, але виробляти для нього дешеві місткі батареї поки не може ніхто. На цьому ринку виграє той, хто першим розробить модель батареї, якої вистачатиме на 600-800 кілометрів. Мова йде про патенти, наукові розробки та швидкість їх впровадження.

Європейські політики активно лобіюють створення загальноєвропейських проектів за прикладом Airbus. Європейські компанії активно кооперують один з одним, щоб не допустити вихід на ринок американців та азіатів.

Volkswagen анонсував створення консорціуму "European Battery Union" з дослідження та виробництва батарей для e-мобілів. До нього увійшли представники семи країн ЄС. VW повідомив про стратегічне партнерство зі шведським стартапом Northvolt.

Шведська компанія була заснована 2015-го року двома колишніми менеджерами Tesla, яких надихнув ринок електромобілів. Вони планують збудувати в Європі декілька великих фабрик з виробництва батарей для автомобілів. В компанію вже вкладає гроші шведський виробник вантажівок Scania.

VW і сам планує інвестувати у мега-фабрику батарей в Німеччині, але на допомогу повинен прийти уряд країни. Зараз VW разом з Northvolt планують отримати анонсовану Міністерством економіки державну підтримку в розмірі одного мільярда євро. В цьому тендері також планують взяти участь інші німецькі автовиробники.

Загалом тенденція зрозуміла: багаті країни зрозуміли тренд і намагаються зберегти за собою провідні позиції. Для цього буде використовуватись як прямий лобізм так і державні субвенції. У 1951-му році ЄС почався як Європейська спільнота з вугілля та сталі (European Coal and Steel Community, ECSC). Найсильніші країни об'єднались для захисту власних економічних інтересів. На жаль, поки не зрозуміло, яке місце в цьому проекті могла б відіграти Україна, проте вже зараз очевидно, що європейські інвестори активно шукають проекти, що пов'язані з енергозбереженням та батареями.

Це також може бути для Вас цікавим

«ЩОДЕННИК КАПІТАЛІСТА»: T-Aktie: народна акція для німців від Deutsche Telekom

25 років тому була приватизована німецька комунікаційна компанія Deutsche Telekom, акції якої тримали мільйони німецьких інвесторів. У найкращі часи ціна на акцію перевищувала 100 євро, але з часом обвалилась ледь не до 7 євро.

DAX – основний біржовий індекс Німеччини

Ранок фінансових аналітиків починається не з кави, а з перегляду численних біржових індексів зі всього світу: Dow Jones 30, NASDAQ 100, S&P500, Nikkei 225, Russell 2000, FTSE100, CAC40, EuroSTOXX50 та звичайно німецький біржовий індекс DAX40.

«ЩОДЕННИК КАПІТАЛІСТА»: HelloFresh – харчовий гігант, народжений корона-вірусом

Kochbox або "їжа з коробки" – це концепт, завдяки якому німецька компанія HelloFresh увійшла до найбільших компаній на німецькій біржі (DAX40). Під час пандемії послугами компанії почали користуватись мільйони людей по всьому світу. На відміну від інших foodtech-стартапів німці з HelloFresh стали прибутковими.

Блог про європейське IT

IT-UA-DE - блог про європейську IT-галузь знаходиться в тестовій фазі. Якщо у Вас виникли якісь питання по текстах чи пропозиції, то Ви можете написати авторам.


© 2018 ITUADE - новини та аналітика про європейську IT-галузь, вихід українських фірм на ринок ЄС