Wys Token - в чому ідея першого німецького ICO?

Не кожен проект доростає до виходу на біржу, але гроші на розвиток так чи інакше потрібні всім. Одним з методів збору грошей є так званий Crowdfundings, одним з наймодніших методів останніх декількох місяців є випуск власної криптовалюти, так званий ICO (Initial coin offering).

В Європі фінансові регулятори дуже прискіпливо ставляться до нових фінансових інструментів, чого не скажеш про ринки США та Азії. Саме тому основні нові ризиковані інструменти фінансування з'являються не в Європі. Перші випуски власних токенів (монет) були ще 2013-го року – тоді Mastercoin зібрав більше одного мільйона доларів. Після нього на цей вид фінансування проектів почали звертати все більше стартапів та інвесторів.

Однак в багатьох (в більшості?) країнах криптовалюти все ще залишаються у напівзабороненому стані. Така сама доля спіткала і продаж токенів. Не всі проекти в країнах ЄС йдуть, принаймні офіційно і через європейський офіс, на випуск власних токенів і їх продаж інвесторам. Там само європейські інвестори ставляться до цього виду інвестування з обережністю (що правильно).

Першим відомим в Німеччині ICO був випуск компанією Wysker UG власних токенів у жовтні 2017-го року. Цей вихід на ринок капіталу назвали першим ICO, що було зроблено згідно з чинним німецьким законодавством.

Wysker UG – хто вони такі й що таке UG?

По-перше, треба відзначити юридичну форму цієї компанії. На відміну від звичних для пересічного вуха GmbH чи AG, Wysker має форму UG – аналог англійського Ltd., що допомагає проектам без належного фінансування почати з простішої форму UG (Unternehmergesellschaft, haftungsbeschränkt – Товариство з обмеженою відповідальністю). Згодом такі проекти повинні набрати необхідний капітал і стати звичним для нашого вуха GmbH.

Wysker заснував колишній співробітник Google Тобіас Хааг, де він начебто намагався розвити свої ідеї, але залишив компанію, відкрив свій стартап в Америці, але ідея не пройшла. В Німеччині він повертається  засновує компанію разом з сестрою та Каєм Яагером (екс-Microsoft, Deutsche Bank). Взагалі, команда обрала незвичну манеру вказувати колишніх роботодавців своїх співробітників – мабуть, гучні імена гарно впливатимуть на інвесторів. Одразу впадає в очі, що за розробку мобільного додатку скоріш за все буде відповідати польська компанія inspace.io

Ідея проекту = Instagram + Tinder + Blockchain

Загальна ідея проекту доволі проста – це мобільний додаток, що схожий на Tinder, але замість партнера Вам пропонують перелистувати товари. Проект буде таким собі агрегатором інтернет-магазинів і просто в популярній молодіжній манері показуватиме товари. Такий собі Instagram + Tinder.

Отже, проект буде просто агрегатором інших торгових площадок та магазинів, що у популярній манері показуватиме товари. Особливу увагу розробники приділяють даним користувача, який буде мати змогу сам керувати своїми персональними даними, сам буде мати змогу дозволяти показувати собі рекламу чи давати рекламодавцям загальні дані про свій профіль покупця. Звучить все це занадто гіперболізовано і більше схоже на черговий маркетинговий хід, зважаючи на популярність теми про персональні дані у Європі та США.

Але, ясна річ, що такий підхід теж нічим особливим не відрізняється від інших онлайн-агрегаторів продавців, тому докупи додали тему блокчейну та криптовалюти, які якраз почали набирати всесвітньої популярності наприкінці 2017-го року. Як в цю систему змогли прилаштувати blockchain описав технічний директор проекту у своєму блозі на medium-і. Загалом теж не дуже переконливо – скоріше за все, команда хотіла використати нову модну технологію, що ще й можна вдало продати інвесторам, тому технологія була використана :)

Wys Token

І тут ми переходимо до найцікавішої частини цього проекту – випуску власної валюти. Так сталось, що проект розвивався у 2016-2017-му році, коли паралельно весь світ інвесторів в Інтернеті звернув увагу на криптовалюти. Так до системи додали блокчейну та власну криптовалюти, щоб бути в тренді. На сайті компанії навіть можна знайти документ, схожий на науковий, де пояснюється принцип роботи системи.

Користувачі отримують гроші (точніше, токени) за перегляд реклами, рекламодавці можуть купити у вас право переглянути ваші дані, щоб показати вам релевантну рекламу. Рекламодавці купляють в системи токени, щоб платити за неї користувачам. За токени користувач отримує знижки у продавців. Такий собі кругооберт "токенів" в системі. Щоб така система дійсно працювала потрібно багато користувачів (а це гроші на маркетинг і розкрутку), багато продавців та продавців-рекламодавців зареєстрованих у системі.

Сама фірма житиме за рахунок своїх комісійних відсотків та продажів токенів користувачам та рекламодавцям. Якщо система стане популярною, то обмінний курс Wys token буде зростати й всі ще й зможуть заробити на цьому гроші. Така собі win-win ситуація з багатьма умовами. Проте, якщо інвестори в це повірять, а проект і далі жонглюватиме потрібними словами, які хочуть чути інвестори та користувачі, то проект буде вдалим.

Перший продаж відбувся наприкінці 2017-го року – 1300 інвесторів купили токенів на суму більше ніж 1,2 млн доларів. Остаточно проект почне працювати в січні 2019-го року, до тих пір будуть активно залучати до системи нові магазини та дописувати функціонал проекту.

Можна звичайно скептично дивитись на всі ці проекти, що повинні змінити світ торгівлі та мають ідеї "радикальніші за Google та Facebook", але гроші з інвесторів вже зібрали. В крайньому випадку за рік засновники зможуть пафосно розповідати, чому світ виявився не готовим до таких радикальних ідей. В такому випадку, гарно підуть книжки з пафосними розповідями про причини провалу. А на "зароблені" 1,2 млн можна буде запустити ще один проект. Але якщо за проект реально взлетить, то за декілька років і в Україні почнуть з'являтися клони унікального проекту з "радикальними" ідеями.

Це також може бути для Вас цікавим

NearBees - мед у конверті або як поєднати бджіл та покупця

Ідея цього стартапу могла б спрацювати і в Україні, адже український мед активно експортується до ЄС. Але робота з постачальниками та логістика як завжди в харчовій галузі виявляються доволі складною справою. "Медовий" стартап з Мюнхена, здається, знайшов вдалий спосіб вирішити цю проблему.

PayPal купляє шведський фінтех-стартап iZettle за 1,9 млрд євро

Електронна платіжна система PayPal намагається вийти на ринок офлайн-платежів і купляє шведську фірму iZettle, що виробляє карткові термінали для малого бізнесу (mPOS, mobile Point of Sale).

Владислав Яценко: "Менеджери великих банків в UK беруть приклад з Revolut"

Фінтех-стартап Revolut в Лондоні вважають одним з найперспективніших проектів у сфері фінансів, що вже за декілька років замінить сучасні банки. Нещодавно проект після чергового раунду інвестицій був оцінений у 1,7 млрд доларів – таким чином Revolut став одним з небагатьох європейських unicorn-стартапів. Плани компанії глобальні – вихід на ринки США та Азії, експансія на ринку банківського рітейлу. Приємно, що співзасновником та технічним директором цього проекту є українець Владислав Яценко, який розкаже нам про Revolut.

Блог про європейське IT

IT-UA-DE - блог про європейську IT-галузь знаходиться в тестовій фазі. Якщо у Вас виникли якісь питання по текстах чи пропозиції, то Ви можете написати авторам.


© 2018 ITUADE - новини та аналітика про європейську IT-галузь, вихід українських фірм на ринок ЄС